Vai mans uzņēmums joprojām ir "tīģeris" ?
Kā lielie grandi - Google, Toyota, Spotify - spēj būt tik pat efektīvi kā mazi Start-up uznēmumi? Kā tie spēj noturēt efektivitāti, nesamazinot attīstības ātrumu? Iedomājieties milzīgu jūras laineri manevrējam tik pat izveicīgi un ātri kā neliela motorlaiva. Nereāli, pareizi?
Viss slēpjas domāšanas kultūrā.
Piemērs no organizāciju ikdienas. Gadam iesākoties, vadība nāk klajā ar attīstības plānu, kurš trešo gadu pēc kārtas ietver pārdošanas pieaugumu par 30%. Jāpiebilst, ka jautājums par darba vides, tehnisko nodrošinājumu, investīciju un darbinieku profesionālo attīstību tiek kārtējo reizi nostumts malā.
Ar kādu atdevi darbinieki ķersies klāt jaunā mērķa izpildei? Domāju, ka atbilde ir skaidra.
Vienkārši palielinot ciparus, komanda tiek spiesta kā citrons - paspiežot vēl kaut nedaudz, šodien iegūsi pāris papildus piles, kas ilgtermiņā samazinās motivāciju un iesaisti, rezultātā arī produktivitāti.
Nemainot veidu un pieeju mērķu sasniegšanai, rezultātu ir iespējams uzlabot par 5%. Un tas, ieskaitot papildus pātagas un burkānus, stingrāku kontroli u.c. Mainot procesus, domāšanas veidu, sadarbības un darba pieeju, rezultātu ir iespējams uzlabot pat par 95%. Ne 20% vai 30%, bet 95%!
Latvijas telekomunikāciju gigantam Lattelecom nedaudz pamainot domāšanu un piegādes procesu, konkrētās nodaļas darbinieki bez papildus slodzes un apgrūtinājuma, paveica par 18% vairāk nekā iepriekš.
Ja ir vēlēšanās panākt ko vairāk, talkā jāņem Agile, Lean domāšana, servant leadership, kross funkcionālās grupas, atbildības apzināšana un fail fast, fail safe stratēģija, kā arī funkciju un procesu automatizācija un decentralizācija.